24 8月 2006

《笨賊占》系列之四

前幾日發生,而家至貼番。

男子竹籤偷電話亭4元
(明報) 08月 15日 星期二 05:05AM

【明報專訊】獨行竊匪昨早竄進土瓜灣炮仗街一個電話亭內,悄悄以竹籤伸進電話投幣口,經多番嘗試,終將4枚1元硬幣撥出。當他正沾沾自喜欲繼續偷錢之際,多名身穿便服在附近巡邏的警方特遣隊探員,已在四周注視其動靜,探員待時機成熟一擁而上,將偷錢賊拘捕,正調查他是否涉及過去同類案件。

竹籤撥4枚1元

被捕的40歲男子余╳明其後被押返警署調查,警方在他身上起回4枚1元硬幣,相信是余從涉案電話亭內偷取。現場是土瓜灣炮仗街及落山道交界一個電話亭,昨早11時15分,余獨自步行至上址並竄進電話亭內,他以為四周無人留意他,悄悄取出一支竹籤伸進與錢箱相連的電話投幣口,經多次嘗試,吃力地先後將4枚1元硬幣撥出。

余正竊喜並欲「再接再厲」偷錢,懵然不知自己的一舉一動已被多名在附近巡邏、身穿便服的紅磡警區特遣隊探員監視,數名女探員更穿著「街坊裝」,拿着載滿蔬菜蘿蔔的膠袋,假扮主婦在電話亭附近徘徊,他們見時機成熟馬上採取行動,一擁上前將余制服拘捕。警方正調查余是否與過去多宗同類案件有關。

16 8月 2006

給我碰到的仇人們

很久以前我曾拜讀陶傑一篇刊載於壹週刊Book A的文章,提及他當年於左派學校中五畢業後有意到英國升學,於是摸到禮頓道雲翠大廈海外留學輔導組查詢,怎料接見他那位身披茄士咩的EO女士在得悉他的成績只屬「魚生粥」後就態度傲慢地拋下一句:「你都係去英國讀三年英文至讀高中啦。」這位殖民地官僚卻意想不到,她這句冷酷無情既說話會變成激勵這位年青人決心上進的轉捩點,令到陶傑立刻向自己說:「我唔單只過到去要即刻讀到高中,到時學成歸來仲要娶埋你個女!」其後陶傑放洋英倫讀中五時要讀莎士比亞《仲夏夜之夢》,但因英語程度不高故須拿著字典逐個字逐個字去查,所以一個小時才看得廿餘行,但任憑陶傑讀書讀得多苦也好,只要他一想起那位EO女士的嘴臉,鬥心就自然回來。

當我第一次看到這個小故事的時候,頓時覺得這段文字正正是我當年重讀中七時心情寫照。我承認,我是一個頗為記仇的人:你們當年在我失意低落之時曾經大我辱我話我害我的日子,我其實都已好好記住這筆帳。每當我身心俱疲極想放棄的時候,我就會強迫自己回想起當年目睹你們那一張又一張對我冷嘲熱諷的嘴臉,與及記起你們每一句羞辱我奚落我看扁我和恥笑我的說話。只要想起你們,我就想起「寧欺白鬚公,莫欺少年窮」這句老套話,就能重新得力,抖擻精神,繼續咬緊牙關挺下去。

雖云仇恨仇恨,但記仇不一定等同記恨,仇怨對我而言就像是一直推動我不停向前走既催化劑,當年的恨意亦老早隨歲月流逝而煙消雲散。如果有一天我有幸能與你們於繁囂的街道上相遇,我會讓你知道我竟能憑著奇蹟活下來,然後從你放大的瞳孔中得悉你那張故作鎮定的臉龐背後的錯愕和詫異後,向你致以最深的謝意。

10 8月 2006

致各會考生的政治不正確言論

各位長佔道德高地既衛道之士,以下呢篇乃極度政治不正確既言論,唔岩聽的話煩請過主。因為思緒比較混亂,所以決定用點列方面表達出黎:

1. 千祈唔好信埋哂d乜鬼野「求學不是求分數」或者「條條大路通羅馬」呢類花言巧語。「求學不是求分數」?你試下拎住一張唔夠八分既會考證書去其他中學敲門報預科,睇下企響門口個兩個prefect仔俾唔俾你入學校門口半步丫拿。考得會考就係要考一個好成績返黎,因為整個遊戲既玩法由始至終都只係「認分唔認人」,你話殘酷又好無情又好,現實就是這樣的。

2. 如果今次因為成績唔理想而搵唔到傳統預科學位,千祈唔好信埋哂個堆唔知乜頭乜路既私人辦學團體呢輪推出既排山倒海式宣傳攻勢,響徬徨情急之下為求有書讀有人收留就落搭報埋哂個d學乜學物上至天文下至地理甚至有如社區中心興趣班般既乜鬼文憑或證書課程 (我今朝睇《頭條日報》至見到有間機構搞左個跳街舞證書咁上下既課程,有錯請指正),因為一來呢類課程質素毫無保證,大拿拿俾十皮八皮野都唔知師資同課程內容係點樣,二來呢類課程既認受性亦頗受質疑,宣傳上話讀三兩年就可以升海外大學,但細心睇下就會發現你升到上去既只係一間原來響美國排名第4,788,全香港都冇人識既野雞大學,到時你駛左一大舊錢事小,浪費左幾年青春至唔抵嘛,對不對?

3. 至於從副學士先修班駁去副學士再駁去學士學位雖然都係一個可考慮既選擇,不過響現時嚴重缺乏銜接配套既環境下,你要做好以下心理準備。第一,現時全港每年可以從副學士成功升讀本地學士學位課程既人數唔夠一千人,所以呢幾年間學校對你既成績要求一d都唔低,至怕你到時副學士畢業升唔到上去決定出黎搵工至發覺副學士既認受性根本唔高最終變成倔頭進士就兩頭唔到岸了;第二,由副學士先修班爬到上副學士既學費因為全屬自負盈虧既關係其實一d都唔平,到時讀唔上去半途而廢就「賠了夫人又折兵」。

4. 或者你會話,你條友仔講到個個選擇都咁屎,咁你想我點先?我而家就話你知,如果你今次失手,我既建議就係:「重‧讀‧中‧五」,因為我始終覺得,目前響香港升學既途徑雖然五花八門,但正如先前所言,好多所謂既另類升學選擇其實都起碼有以下其中一個缺點:
  • 陷阱處處
  • 前景模糊
  • 可預期性太低
  • 認受性成疑
  • 花費高昂
5. 相反而言,我個人認為響「搏一鋪」既前提同「限米煮限飯」既制肘下,重讀中五已算是較為可取既升學途徑:第一,可預期性夠高,亦即「有路捉」也,皆因你夠十四分,你就幾乎肯定可以升讀中六 (雖然對留校重讀生黎講可唔可以原校升中六要視乎你既同學有幾叻叻);第二,效益夠高,只須多花一年時間 (當然假設你一take過搞掂啦) 就可以升中六;第三,認受性極高,因為會考乃本埠一行之已久既考試制度。

6. 或者你會話,一定要讀得成書既咩,我出黎做野唔得咩,李嘉誠冇乜點讀書咪一樣搵大錢,但係我話你知,第一:香港只係得一個李嘉誠,你要發夢就唔該早d訓;第二,香港以前真係機會處處遍地黃金,好多目不識丁既小伙子真係可以單憑一對手加一份肯拚搏肯捱苦既工作態度就能打造一個又一個香港神話,但響現時強調知識、創意同管理技巧既全球化經濟環境下已經再冇呢支歌仔唱,而家連以往算得係天之驕子既大學畢業生既工作收入同發展前景都只係勉強過得去,你學歷又唔夠只係單靠一鼓牛勁只會創造出一個又一個笑話,唔該認命啦老友。

6. 當然,我知道重讀中五呢一年係好難捱好惡啃,因為你唔單只要用一年黎應付中四中五兩年加埋既課程內容,而且你既心理壓力亦會好大添:一方面係「不成功便成仁」既考試壓力,另一方面既壓力係來自成績比你好既朋輩友儕既嘲笑同輕視眼光。但係我可以話你知,你現時面對既困境,相對於未來你要承受既壓力,無論響數量同程度上都只係「蚊脾同牛脾」,我敢寫包單,你如果挺得過呢一年,你以後亦一定能夠有辦法面對人生上既種種困難。由天真幼稚成長至成熟定性,就係由你重讀呢一年開始。當你老來回望你既一生,你更可能會多謝上天要你當年咁樣跌一交至開竅發憤向上都唔定的。點解我會咁清楚?因為,我都算係過來人囉。

7. 又當然,如果閣下屋企有能力供你放洋留學,即係自恃「有後路」者,你大可以當我放屁教壞細路囉,早抖。

09 8月 2006

《笨賊占》系列之三

少年躲床認樣助擒竊匪 兩賊撬門掠3萬財物 酒樓品茗遭認出
(明報) 08月 09日 星期三 05:05AM

【明報專訊】筲箕灣昨日發生一宗爆竊案,拉人過程曲折。一名15歲少年獨自在家期間,兩名爆竊匪拍門試探是否有人,少年因為不認識對方,沒有開門,對方則以為屋內無人,撬門入屋,少年大驚躲在床上,蓋著被子不敢動,匪徒掠去3萬多元財物後離開,一直未有發現少年。警員接報趕至,帶着少年四處兜截,發現兩匪正在附近一間酒樓品茗,將兩人拘捕。

單位陰暗 未察床上有人

被捕竊賊分別姓馬(26歲)及姓劉(25歲),警員在兩人身上搜出3萬元現金、金鏈及單位戶主的護照等,並根據兩人口供,在酒樓廁所水箱搜出200元散銀及在後樓梯搜獲爆竊工具。

現場為金華街17至19號一幢10層高商住大廈,遭爆竊的單位在8樓,45歲姓戴戶主夫婦育有一對子女。單位大門旁邊放有一張碌架床,外面包著布簾,疑因單位環境陰暗及擺滿報紙等雜物,匪徒一時間未有發現床上的少年。

見人撬門 暗中致電父親

事發昨早11時許,兩名匪徒從大廈後門撬閘潛入,疑以「打盲毛」方法,逐家逐戶按門鐘尋找無人單位爆竊。匪徒到達戴家按門鐘,當時獨自在家的15歲文仔從防盜眼看見兩名陌生男子,以為是「摸錯門」,沒有理會。詎料兩匪以為屋內無人,隨即用鐵筆撬門進入,文仔聽到異響,再從防盜眼查看,發現有人撬門,暗中致電父親,並閃進碌架牀上蓋著被躲藏。

天台攀至鄰廈歎茶

兩匪入屋後,隨即大肆搜掠,一直未發現文仔,掠去約3萬元財物後,即匆匆離開,並走上大廈天台,攀過圍牆逃至隔鄰大廈,其後走到該大廈3樓的酒樓,在廚房對開卸下爆竊工具,再經廚房進入酒樓,然後坐下歎茶、吃點心。

未幾,警員到場,經搜查後識破兩匪逃走路線,並懷疑兩匪可能逃進酒樓。兩匪當時仍不知道自己容貌早已被文仔記下,爆竊工具亦已卸下,疑沒想到警方可在眾多茶客中找到他們,故按兵不動未有逃走。不過警方帶著文仔前往「點相」,迅即認出兩匪,警員將兩人拘捕並起回所有贓物。

06 8月 2006

劉某與「長毛」

尋晚睇「畸寶」直播立法會審議《竊聽條例》草案,對兩位尊貴既立法會議員有截然不同既睇法:

1. 隸屬「真誠為香港」組織既議員劉某果然係一件廢物,以為自己語調好強硬,三句唔埋兩句就人身攻擊上綱上線,唔該先跟你地個位前主席曾某學下辯才至好走出黎做打手 (平心而論曾某既辯論邏輯真係幾好的),呢鋪畫虎不成反類犬,你班黨友真係多得你唔少。拿拿拿,雖然我唔認同本地左派大部份立場,但我一向都好尊敬個班一路走來都堅持自己政見,好似徐老鄔公曾Sir呢班老左派,佢地其實某程度上都幾可愛的,起碼真係誠心相信自己個一套,唔會忽然愛國突然變臉。但係呢件劉某響1991年岩岩有立法會地區直選之時其實係民主黨前身「港同盟」既一員,不過響新界北區直選落敗後就埋怨黨友們當時唔俾佢上位,最後仲退埋黨響沙田搞壇「公民力量」過左幾年冷河之後就入左同「民主」兩字風馬牛不相及既「真誠為香港」組織。雖說政治乃妥協之藝術,但你竟然可以為左一個立法會議席連自己從政既底線都可以放棄,呢d咁既世界仔真係你要,但你又真係吹佢唔漲,條友藉著上次立法會選舉成功拖多件馬仔入局既餘勇竟然可以爬到上副主席既位置,唉,要怪就只怪「真誠為香港」組織內其餘成員既素質太雞了 (你知道誰是「蔡蔡子」嗎?)。

2. 成日有人話「長毛 」只係識抬棺材遊行示威衝擊政府晚晚走去劈酒溝女香港有著佢呢庭人真係可以陸沉了,但千祈唔好俾佢個死人look呃到,佢肯定係現時立法會內政治理論基礎最深厚既議員,試試瞭解佢既過去同背景,唔好人云亦云同d三姑六婆一般見識。據我以前經常同佢一齊開飯既接觸,「長毛 」份人係就係爛口少少,但至少性格豪爽直腸直肚,唔似得個班懶係尊貴既政棍般虛偽非常笑騎騎放毒蛇,而且睇下佢2004年立法會選舉既競選策略就知佢幾有腦,「撐長毛即係撐自己」呢句口號其實好搶,當年幫佢吸到唔少選票,再睇埋尋晚佢就《竊聽條例》加入「日落條款」既發言又睇到佢有幾醒目,成班泛民坐哂響度慘被保守派牽制毫無頭緒之際,佢就突圍而出諗到橋鑽《議事規則》既空子上演一幕大快人心既filibuster經典示範。你話佢唔掂?我怕你被人話你痴線咋。寫寫下突然醒起,原來劉某同「長毛」都係新界東既直選議員,哈哈哈哈,如果「長毛」兩年後仲玩的話,到時肯定有大把野睇。

延伸閱讀:
1. 立法會全體審議《竊聽條例》加入「日落條款」時「長毛」既第二次發言 (由14:56:46開始,劉某既發言由13:06:12開始)

2. A45報今年5月訪問長毛:第一部分第二部分第三部分