10 8月 2006

致各會考生的政治不正確言論

各位長佔道德高地既衛道之士,以下呢篇乃極度政治不正確既言論,唔岩聽的話煩請過主。因為思緒比較混亂,所以決定用點列方面表達出黎:

1. 千祈唔好信埋哂d乜鬼野「求學不是求分數」或者「條條大路通羅馬」呢類花言巧語。「求學不是求分數」?你試下拎住一張唔夠八分既會考證書去其他中學敲門報預科,睇下企響門口個兩個prefect仔俾唔俾你入學校門口半步丫拿。考得會考就係要考一個好成績返黎,因為整個遊戲既玩法由始至終都只係「認分唔認人」,你話殘酷又好無情又好,現實就是這樣的。

2. 如果今次因為成績唔理想而搵唔到傳統預科學位,千祈唔好信埋哂個堆唔知乜頭乜路既私人辦學團體呢輪推出既排山倒海式宣傳攻勢,響徬徨情急之下為求有書讀有人收留就落搭報埋哂個d學乜學物上至天文下至地理甚至有如社區中心興趣班般既乜鬼文憑或證書課程 (我今朝睇《頭條日報》至見到有間機構搞左個跳街舞證書咁上下既課程,有錯請指正),因為一來呢類課程質素毫無保證,大拿拿俾十皮八皮野都唔知師資同課程內容係點樣,二來呢類課程既認受性亦頗受質疑,宣傳上話讀三兩年就可以升海外大學,但細心睇下就會發現你升到上去既只係一間原來響美國排名第4,788,全香港都冇人識既野雞大學,到時你駛左一大舊錢事小,浪費左幾年青春至唔抵嘛,對不對?

3. 至於從副學士先修班駁去副學士再駁去學士學位雖然都係一個可考慮既選擇,不過響現時嚴重缺乏銜接配套既環境下,你要做好以下心理準備。第一,現時全港每年可以從副學士成功升讀本地學士學位課程既人數唔夠一千人,所以呢幾年間學校對你既成績要求一d都唔低,至怕你到時副學士畢業升唔到上去決定出黎搵工至發覺副學士既認受性根本唔高最終變成倔頭進士就兩頭唔到岸了;第二,由副學士先修班爬到上副學士既學費因為全屬自負盈虧既關係其實一d都唔平,到時讀唔上去半途而廢就「賠了夫人又折兵」。

4. 或者你會話,你條友仔講到個個選擇都咁屎,咁你想我點先?我而家就話你知,如果你今次失手,我既建議就係:「重‧讀‧中‧五」,因為我始終覺得,目前響香港升學既途徑雖然五花八門,但正如先前所言,好多所謂既另類升學選擇其實都起碼有以下其中一個缺點:
  • 陷阱處處
  • 前景模糊
  • 可預期性太低
  • 認受性成疑
  • 花費高昂
5. 相反而言,我個人認為響「搏一鋪」既前提同「限米煮限飯」既制肘下,重讀中五已算是較為可取既升學途徑:第一,可預期性夠高,亦即「有路捉」也,皆因你夠十四分,你就幾乎肯定可以升讀中六 (雖然對留校重讀生黎講可唔可以原校升中六要視乎你既同學有幾叻叻);第二,效益夠高,只須多花一年時間 (當然假設你一take過搞掂啦) 就可以升中六;第三,認受性極高,因為會考乃本埠一行之已久既考試制度。

6. 或者你會話,一定要讀得成書既咩,我出黎做野唔得咩,李嘉誠冇乜點讀書咪一樣搵大錢,但係我話你知,第一:香港只係得一個李嘉誠,你要發夢就唔該早d訓;第二,香港以前真係機會處處遍地黃金,好多目不識丁既小伙子真係可以單憑一對手加一份肯拚搏肯捱苦既工作態度就能打造一個又一個香港神話,但響現時強調知識、創意同管理技巧既全球化經濟環境下已經再冇呢支歌仔唱,而家連以往算得係天之驕子既大學畢業生既工作收入同發展前景都只係勉強過得去,你學歷又唔夠只係單靠一鼓牛勁只會創造出一個又一個笑話,唔該認命啦老友。

6. 當然,我知道重讀中五呢一年係好難捱好惡啃,因為你唔單只要用一年黎應付中四中五兩年加埋既課程內容,而且你既心理壓力亦會好大添:一方面係「不成功便成仁」既考試壓力,另一方面既壓力係來自成績比你好既朋輩友儕既嘲笑同輕視眼光。但係我可以話你知,你現時面對既困境,相對於未來你要承受既壓力,無論響數量同程度上都只係「蚊脾同牛脾」,我敢寫包單,你如果挺得過呢一年,你以後亦一定能夠有辦法面對人生上既種種困難。由天真幼稚成長至成熟定性,就係由你重讀呢一年開始。當你老來回望你既一生,你更可能會多謝上天要你當年咁樣跌一交至開竅發憤向上都唔定的。點解我會咁清楚?因為,我都算係過來人囉。

7. 又當然,如果閣下屋企有能力供你放洋留學,即係自恃「有後路」者,你大可以當我放屁教壞細路囉,早抖。

14 Comments:

At 10/8/06, Anonymous 匿名 said...

我好同意你某些points!
我想說的是無論是副學士或副學士先修都已經過了很容易過關的階段!如果早於三四年前的話,競爭的確沒那麼激烈,那時搏上degree的確是有可能,但各位, sorry!time's up!現在沒那支歌仔唱了!入得呢o的其實即係等如同alevel 個班人一樣,只不過是玩梗不同的機制!成績好先有得升!

不過,我想說的是副學士已經開得太多,並且有太多人畢業並因升唔到而投身社會。所以我認為再過多兩三年,其實副學士同高級文憑亦只是名字的差異。在僱主的眼中亦只是同一類的東西!

我覺得最重要係撫心自問你想走條咩路!千其唔好勉強升中六!如果勉強升讀,面對一班比你好成績的同學,要是同學接受你倒沒問題,要是不接受,那倒不如重讀還來得快樂。至少會少受一年白眼,如果成績有進步,還可以堂堂正正的走去讀!切勿過份看重是否於原校就讀!多少人會考順利而高考PK(對唔住!)有人可以ce 拿A,但高考考同一科肥o左!亦有好多人出o左外校就讀,反而高中狀元!沒有人知道誰的將來比誰好,只有你自己知自己想走條怎樣的路!

 
At 10/8/06, Anonymous 匿名 said...

今年重讀不易呢, 因為改了課程了, 你知道嗎?

 
At 10/8/06, Blogger John said...

我都聽聞會考課程來年有大改動(例如好似中文科冇左讀本,係咪?),但有危便有機,既然來年所有考生都係試驗品白老鼠,咁咪「塘水滾塘魚」一齊搏一鋪囉,咁樣睇落其實咪仲「公平」,係咪?

 
At 10/8/06, Anonymous 匿名 said...

我都係過來人丫,又係今年既會考生之一…雖然我今年都係考得唔好差少少又升唔番原校又未搵到學校收…不過我覺得repeat呢年個人真係成熟左好多,識諗左好多,起碼知道自己做緊d乜想做d乜,唔會盲中中又唔知自己想點。

讀多一年,咪可以知道自己究竟係真係失手丫?讀唔掂丫?定係繼續貪玩完全唔識死囉,咁樣將來先就唔會後悔…知道自己邊方面有問題,可以搵到最岩自己既出路嘛…

講番下年中英文啦,其實我自己就覺得轉課程都無乜大不了,上到中六中七中英文d野咪又同中五一樣…其實d科年年都改咁制,同埋語文科讀黎讀去咪又係果d野~我都認同「有危便有機」!

 
At 10/8/06, Anonymous 匿名 said...

中晒!

 
At 11/8/06, Anonymous 匿名 said...

陶傑的觀點涼薄得來又可道出實況,非常認同其觀點.
會考成績當然很重要,尤其社會比以前更關注考生,這是此地無銀三百兩的道理.
成績差的考生出路比以前少,已沒有學師這回事,一門手藝已不是長期飯票,因為香港經濟今時唔同往日,工業北移,upward mobility 比以前少.
甚麼副學士,毅進計劃只是假大空,安置失學青年.

另外我也是過來人, 亦有以下意見:

會考放榜臨近,傳媒一年比一年對考生呵護,家長也越加投入,我就一年比一年厭倦,對此不再感興趣,無論是狀元笑逐顏開,或是失敗的哭哭啼啼.覺得現代的會考生越來越驕生慣養,他們能否獨立地解決問題成疑.

對我來講,第一次會考放榜已有十二年,但間中想起亦覺是不久前的事,印象深忘.在沒有手機,互聯網,聯招中心的九十年代中期,未能在原校升學的考生必須徬徨地到處撲學校,哀求校友給自己一個學位,當初的努力仿如全被否定,途中不知乘過幾多程的士,打了幾多次電話,那樣經歷真的能從中成長.

最起碼的得著,就是訓練我說話能力,之前我是口齒不清,尤其面對成年人,藉著撲學校的過程,我必須硬著頭皮打多次電話或親身向陌生的教師詢問收生情況,如何面對他們的批評,去為護自己求取一個學位,通通都是極好的磨練,在此之後,我面對成年人的信心也提高,口才也有改善.

如今會考成績的影響力已過氣,得著往往在成績以外,公開試年頭所經歷的人與事卻經久常新.

 
At 11/8/06, Anonymous 匿名 said...

我同意~~而家呢副學士開到成巷成市,,間間都開甘,,都唔知仲乜??搵銀??
我個人會覺得ive仲信得過>>>你呢??
因為此終找個HD會好過副學士,,副學士好似唔上唔落,,話佢係HD又唔係,,Degree又唔係,,令人好無寧兩可甘

 
At 11/8/06, Anonymous 匿名 said...

很同意。會考生如果分數太低,連入一間學校的入場券也沒有,那又如何向自己、向別人証明自己的能力呢?我們很希望學習真的「求學不是求分數」,但在現行的制度下,很殘忍地,我們只好暫時妥協,跟從遊戲規則。當年我的 F.5 中文科老師說得好:「對現行制度不滿嗎?起來,改變它吧!但在你有能力改變它之前,你只能乖乖跟從遊戲規則!」你如果不能戰勝它,你沒有機會改變它。

經過當年會考,我很幸運能原校升上中六。之後,我整個人也成長了,開竅了,思想成熟了許多,我知道自己想要什麼,也知道辛苦爭取回來的學位得來不易,更懂得珍惜。

然後,高考才讓我更明白什麼是「考試」。個人認為,如果會考的辛苦程度是1分,高考的辛苦程度該有10分吧!真的太辛苦了。(所以我一直十分佩服重考高考的學生,好利害!)前面的困難還多著,會考只是一生一個小難關罷了。最重要的是,從一個又一個難關中成長和學習呢!

 
At 12/8/06, Anonymous 匿名 said...

repeat may be a good choice, but many of those who cannot be admitted into form 6 may have no interest or ability to suit into HK's education, so the rate of successful of repeaters to go into University is very low.

afterall i agree that the quality of education in hk is not garanteed in many institution

 
At 14/8/06, Anonymous 匿名 said...

我就是那些來年度的白老鼠

好老實講 今年repeat會好好好辛苦
中英文完全要再學過

因為絕對係大改動

淨係跟番d SBA (School Base Assessment)都玩死你啦大佬

不過我絕對認同無論幾辛苦都會repeat!!!
唔係??等住食屎啦!!

 
At 14/8/06, Anonymous 匿名 said...

絕對贊成.當年我係因為唔忿氣而決定repeat,講真,個一年真係幾大壓力!但係我最後得左,唔係因為我特別聰明,而係因為我肯去讀.呢個我諗係會考ge唯一優點!
個時搵學校,拎住將12分ge成績單,真係自己辛苦又辛苦屋企人,仲要係受左唔小氣!
我同你一樣最討厭係個句"求學不是求分數"
come on! 唔係求分數咁你就唔好要我地考呢個只係認分唔認人ge會考.
其實我認為聯招都好有問題,講真,有幾多個人真係入左自己想讀ge科,d大學咪又係睇分數做人!
唉...不過我地都係捱過左呢d關ge老餅喇,無比呢個考試制度玩死,已經係萬幸!

 
At 14/8/06, Anonymous 匿名 said...

現在多了一個副學士, 比以前好很多了~~~
以前中五只可以入diploma.
如果成績好才可以入HD.
又如果成績好才可以上Degree.

Diploma 兩年
HD 兩年
Degree 兩年(當可以直入Year2)

Total 六年.

中五(repeat) 1年
中六中七 2年
大學 三年

都是六年.

但你想想, 那個比較困難??

所以我都同意從讀中五吧~~

 
At 15/8/06, Anonymous 匿名 said...

講到今年會考生repeat, 我認為是沒有問題的, 因為新制考的是語文基礎, 著重閱讀理解同埋作文, 我相信舊制的學生背了這麼多的課文, 閱讀理解的能力不會比我們弱吧?!

 
At 16/8/06, Anonymous 匿名 said...

其實,我覺得跟返d SBA未算最辛苦,最辛苦係考試模式的改變。要考Oral跟Listening,雖說叫大家講廣話話問題唔大,但重點係要掌握當中的技巧非一朝一夕的事。然而,有決心者,這些都不會是問題。

第一二年開副學士的時候,的確容易升讀Year 2(我的朋友們十個有九個都升到~) 不過那時因為家庭問題選擇了自修重讀... 雖然過程艱辛... 但一想到無端百事冇offer的恥辱,就會加把勁溫習。才更珍惜現有的學位,現有的大學生活。

現在的會考生已經很幸福,根據統計有四成學生能升讀中六,跟我唸書的九死一生差得遠呢!! 又有聯招減輕交通的辛苦,等等等等。我仍然覺得,經過會考放榜在外找學校的經驗,才會有所成長。

 

發佈留言

<< Home