28 10月 2006

從煎釀三寶說起

工聯會煎釀三寶呢個星期認真威威,先有陳某自感受屈哽咽會議廳,再有鄺某激動回應大舊之指控。其實你兜友要轉軑咪轉軑囉,都唔係第一次架啦,早已見怪不怪,你地要怨就怨自己開波時"open too high",又咩反對致謝議案又咩司法覆核政府唔做最低工資既決定。唉,此乃兵家大忌也,連我此等廢料學生上advocacy既時候都記得RP呢句名言啦,身為大狀既鄺某,你食鹽多過我食米,你唔係咁都唔明白丫嘛。當然,如果你地話原來呢一幕係預先排演既高潮所在,咁又真係好睇過無記既《高朋滿座》少少既。

其實鄺某響發言回應大舊時既一番說話亦可圈可點,原文照錄:「我的立場哪用你(陳偉業)質疑﹖陳婉嫻哪用你質疑﹖我哪用向你交代﹖我們做工會那麼多年,哪用你去教﹖」拿拿拿,如果對呢番說話作出具體既文本閱讀同分析 (哇,好post-structural丫我),就可以瞭解到鄺某呢番說話既潛台詞:
  • 「我哪用向你交代」呢一句,反映到因為鄺某明白到佢既權力來源係來自功能組別既小圈子選舉 (佢身處既勞工界更衰到用block vote,簡直係政治分贓既最高表現),所以佢自然唔駛向我等地區直選選民交代,所以從呢句話就可以睇到鄺某佢有心魔丫,佢有一種自覺高人一等既心魔丫,呢種精英心態同佢既工運形象大相逕庭,認真要不得,要不得;
  • 「我們做工會那麼多年,哪用你去教?」呢一句,反映到鄺某既心態就好似一d自覺資深既球迷一樣,見到d靚仔靚妹加入睇波行列,就會擺出一副老行尊既咀臉大大聲話:「人睇波你又睇波,阿叔個陣睇歐偉倫/譚拔士/山度士/巴貝利/顧錦輝/... (總之就係越數得後就越威威) 響大球場踢波既時期,魚旦仲賣緊一毫子一串咋細路」,從中展示佢至係最識波既球迷,你地呢班濕星廢柴唔識野就唔好指指點點亂up廿七咁囉。拿拿拿,鄺某呢種鄙視別人既心態不但欠缺對門外漢既包容同諒解,更有意圖獨佔本埠工運市場之嫌,簡直同中共堅定不移既均平主義大家happy既思想指導背道而馳,唔通鄺某係咱們勞動人民既敵人?

講開最低工資,其實呢個問題已經爭論左超過一百年,正反意見都真係聽到臭,仲悶過睇無記首席喜劇泰斗林某做節目。平心而論,呢味野要做既一早做左,唔肯做既始終唔會做。我只係覺得,如果大家都認為我們應該將僱員當作一個「人」看待,咁就應該俾出賣勞力既打工仔女得回一份有尊嚴既報酬 (respectable wage,哇,又拋書包啦我),唔好再用咩差經濟理論黎做借口咁囉,正如中共都識講:「實踐是檢驗真理的唯一標準」,唔試下又點知掂唔掂先? (我所指既「試」當然唔係指而家政府提出個類呃細路既無法律效力既自願約章,而係硬橋硬馬立法個隻),況且本埠商界為馬首是瞻既英美兩國一早已經訂立法定最低工資,成日想「超英趕美」既我地,而家又係唔係落伍左d呢?

3 Comments:

At 29/10/06, Anonymous 匿名 said...

其實對工人的需求豈只得工資一個因素, 還有其他,例如經濟發展潛力, 政府的效率, 工人的質素等, 西方國家早年已有最低工資, 過去幾十年經濟照樣發展.

 
At 29/10/06, Anonymous 匿名 said...

人非草木, 不能將人與貨物一樣相提並論, 最低工資是需要的.

 
At 30/10/06, Anonymous 匿名 said...

但係立法既問題唔係話可以試行架, 好多福利政策都係一旦實行左, 就收唔返架啦~ 所以立法前真係要好好好小心~

 

發佈留言

<< Home