10 4月 2006

格格不入的「國情教育」

有聽過近來熱播的類流行曲《熱愛基本法》嗎?呵欠,一貫的老掉大牙,好悶。

《熱愛基本法》(按此收聽)

作曲:陳輝陽
填詞:鄭國江

李克勤:
這律法 尊重它 珍惜它 欣賞它
你若要 多認識 請打開它

梁詠琪:
讓這律法 保大家 不偏倚 不偏差
盼大眾 肯定它 真心不假

陳慧琳:大眾遵守基本法 社會穩定
實踐鎖定一國兩制成就早得到承認

*李克勤:
你共我 他或他 都一起 遵守它
以力勁 保護它 多加一把

梁詠琪:讓國越富 家越豐 想安邦 先安家
既利國 這利家 共享榮華

陳慧琳:大眾擁帶基本法 以它管和治
令到香港緊靠祖國延續新的機遇

合唱:國家每日強盛 角色早肯定
香港祖國力拼繁盛且安定
全力以更大信心 創美麗遠景
讓香港做到高度自治 以創下了英明

這些偉大成就 發揮新威力
崎嶇通過合作成就新的價值
有這大法 香港與動力 各界共勉 可創造奇蹟
基本法 熱愛基本法*

重覆*

一直堅持在香港推行「國情教育」的達官貴人們,想必是絕少 (甚至從未) 用心留意本地樂迷的主流喜好,以為找來陳輝陽整首編曲充滿華麗西洋宮廷味的K歌,加上那套國家強盛成就偉大社會繁榮民心安定的老套中式愛國歌詞,再找來三個流行歌手,就可令本地青少年忽然熱愛和熱唱《基本法》。須知道年青人愛K歌不僅愛它那容易上口的旋律,更愛當中我愛你但你不愛我愛的他不愛我卻有她仍然愛你始終愛我但她愛的你終於愛我到底你最愛我還是愛他等一聽到後就大叫哇好鬼中丫哇好有feel丫的所謂現代戀愛寫照,不中不西不倫不類的《熱愛基本法》,恐怕只會被青年人當成另一種噪音,被成年人當成另一個笑話而已。

自從上世紀四十年代二次大戰以後,香港一直只被各路過客視為避難所。1949年中共建國後,上海資本家和國民黨餘部大舉南下,他們有的懼怕「毛賊」的共產統治,有的則期待有朝一日能和「蔣匪」一起反攻大陸,其後大陸內亂頻繁,三反五反大躍進多快好省文化大革命炮轟司令部四人幫掌權,令南來的難民只把香港當成逃出生天的踏腳石,直至八十年代初本土意識開始醞釀之時,港人卻驚覺原來這裡只是我們借來的美夢,8964後更怕政權易手後到來的共產黨會把香港弄至陸沉。另一方面,當年港英的殖民統治心態對香港過去的歷史 (特別對日軍佔領香港三年零八個月那段黑色歲月)著墨根本不多,中小學生的社會科和EPA讀來讀去對香港只有單一印象:香港是一個從貿易轉口港發展成華洋雜處的國際城市的經濟奇蹟,甚麼國家認同民族身份愛國精神,「梳Li喎,學校冇教喎!」

在這種特殊的背景下,我等飲港英殖民奶水長大流著香港血的香港仔,不知不覺培養出一種被周佩霞和馬傑偉在《愛國‧政治審查》一書內形容為混雜殖民歷史和本土記憶的「多元國族意識」。香港人的「國家」觀念多年來呈真空狀態,而且中港兩地歷史經濟文化背景完全不同,我們卻要在回歸後突然被當權者從多角度高壓灌輸「中國是我們的祖國,中國人要愛祖國的天經地義的事」這類政治語言,一時間接受不了,甚至作出反彈乃自然不過的事,感覺就好似有日有個女人同個做左五十年孤兒仔既麻甩佬講:「我係你親生老母,你係咪好愛我呢?」大佬丫,就算我真係信我係你生出黎既,你都要俾少少時間我適應下至得架,話愛就愛咩?

或許不少香港人真的欠了一點演戲天分,所以永遠不能如部份港英餘孽一樣,在七百萬觀眾面前表演一幕又一幕「忽然愛國」的真人show。

11 Comments:

At 11/4/06, Anonymous 匿名 said...

絕對認同~
跟本從小到大都沒有人教我要有"愛國精神"
點愛呀?
I Love Hong Kong

 
At 11/4/06, Anonymous 匿名 said...

有D陶傑feel...............


good good!!!!

 
At 12/4/06, Anonymous 匿名 said...

絕對同意
我地會認自己係港人多過中國人

我係一個中學老師,有教EPA…教到想死…
因為係好硬件式話比佢聽
"拿,基本法定立原則、一國兩制乜乜物物…保障你呀…"

唔係唔想教,只係我都問緊點先為之愛國

搣時仔

 
At 13/4/06, Anonymous 匿名 said...

不過好得意既係,d內地人一方面對我地香港人表示自己係「香港」黎反感,好討厭我地強調自己係「香港」黎,好討厭聽見話香港同內地係唔同既言論。佢地會好勞氣咁搬出一大堆歷史出黎指出香港係屬於中國既,所以係一樣,冇分別。

但佢地又同時有好明顯對香港趨之若鶩既表現,想盡辦法想去香港做野,連一d來自廣西既同學仔都會係自我介紹既時候無啦啦地講埋香港(唔知有乜關係…),話係香港附近。

雖則我非常慶幸自己係香港長大,有機會呼吸到自由既空氣,亦都絕對地覺得香港文化同內地文化有非常極大既差別,但本身都唔係話成日強調自己係香港人既香港人,冇乜話將呢d野掛係口,亦都冇乜話歧視內地人。我都係見倒佢地咁先至發現乜原來香港真係咁巴屎閉。但無論佢地搬幾多歷史出黎講,都係改唔倒我對香港同內地係唔一樣既觀感。我認我係(香港長大既…)中國人,不過講到要做到佢地既所謂愛國,對我黎講真係太肉麻,演技差的我暫時未做到。

 
At 13/4/06, Anonymous 匿名 said...

之唔係就係囉, 我地呢代人鬼知咩係國家咩!?
多得"心繫家國"長期轟炸, 回歸七、八年, 我終於知道國歌唱緊乜東東。

 
At 13/4/06, Anonymous 匿名 said...

絕對同意
我曾經參加過什麼什麼中學生國情研修班
去南京學習愛國....
見到D南京大學既教授不斷話
香港係中國既一部分
我地要愛國,為國家出力,用心
其實全團學生無咩幾個人知道咩"愛國"
可能由細到大,無人教我愛國
對中國無咩親切感...
"愛國"..其實意義原則係咩,我到而家都唔知

 
At 15/4/06, Blogger  said...

就是看到很多人都不明白什麼是愛國精神, 所以政府在推廣囉~

有幾點我是很同意blog主的意見啦, 但是我覺得有部份香港人不太接受大陸愛國文化, 甚至現在還很抗拒香港已回歸祖國的事實...

之前有一個e-mail流傳的笑話, 內容是有一個香港人過外國的關卡, 關員問佢你是什麼人, 香港人表示他是中國人, 關員叫香港人唱一下中國國歌, 結果香港人不懂得唱, 而關員則說:啊~ 你是從香港來的...

對於這笑話, 我實在笑不出, 但我即時打開電腦找中國國歌來聽; 我自己就覺得港府推銷愛國的手法真的比較老土, 但是悶還悶, 始終是需要的, 就算我們這一代不認同或接受, 但我們的下一代, 只要他們在港出生及接受教育, 他們已不是殖民地子民, 所以應該替他們覺得幸運, 因為有人由小教育他們.

 
At 16/4/06, Anonymous 匿名 said...

聽完真係呆左.......有d咁ge時間去搞d咁ge所謂公民教育.....不如諗下其他更加有用ge野啦!!我地個政府都係....唉!

好鍾意呢句~
"須知道年青人愛K歌不僅愛它那容易上口的旋律,更愛當中我愛你但你不愛我愛的他不愛我卻有她仍然愛你始終愛我但她愛的你終於愛我到底你最愛我還是愛他等一聽到後就大叫哇好鬼中丫哇好有feel丫的所謂現代戀愛寫照"
好正~!

 
At 16/4/06, Anonymous 匿名 said...

我都想問一下~咩叫愛國?但諗返起4年前世界杯既時候~中國打入了32強~不少人買下了它的波衫~旗子~入到酒吧內三五成群的為中國打氣~兩年後又想中國拿多些金牌~呢D就不算愛國嗎?所以我覺得香港有唔少人都是愛國的~只係不懂和害怕表達出來~
未夠廿歲的小伙子

 
At 18/4/06, Anonymous 匿名 said...

好同意以上的網友們的意見。
我係一個十來歲的「人仔」,係有生之年,頭個9年就活係英政府O既管治之下。係呢9年裡面,學校從來無教過咩係愛國,做咩要愛國,咁又係O既,個時我地拎住本BNO,連英藉華人都唔知講唔講得上,偏偏又住係英國夾硬同中國借返黎O既「香港」,連自己咩國都未搞得清楚,邊度有國俾我愛呀?
而家回歸左,O的正統學校就日又噪夜又噪要我地愛國。『就好似有日有個女人同個做左五十年孤兒仔既麻甩佬講:「我係你親生老母,你係咪好愛我呢?」大佬丫,就算我真係信我係你生出黎既,你都要俾少少時間我適應下至得架,話愛就愛咩?』(blog主的比喻妙!夠貼切!),就算想愛都唔知點愛啦,我地連咩係「愛」國都唔知!而且國家咩都無比過我地,甚至係書上面讀讀埋埋我地個「偉大國家」咁多「破舊立新」o既「偉大事蹟」,平日眼見我地o的國內同胞又幾咁「知書識禮」(呢一樣又唔怪得晒佢地o既,成長環境問題姐~)。老實講,唔憎到你入骨都算係咁啦!仲想我地點?
記得有一次同O的書友仔一齊食午飯,席間講到我地O的香港人係外國人面前要介紹自己做邊一個國家O既人,半數以上都不約而同咁話:「香港人law~」其中有一個書友仔,佢話一定會叫自己做中國人,因為事實如此,兼且我地要愛國。我好疑惑:難道認自己係中國人就係愛國?
事實上,我地從來都無唔認自己係中國人,亦都無話唔愛國。只不過係我地呢一代人o既意識裡面無呢一樣野,如果我地有咁o既意識,我相信唔少人其實都愛自己o既國家。
以前我試過俾一個話自己識得愛國o既老師要我默寫國歌。結果我默錯左,就俾個老師罰我抄國歌。但係抄完好多次之後,我完全唔覺得自己「愛國」左~
有時我真係好想個o的知道咩係愛國o既人唔好見我地唔識唱國歌就鬧我地又唔愛國又盛,我地真係唔知咩黎嫁,o既然你知咩係愛國o既,不如你教下我地啦!
以上o既言論係一個入世未深o既細路仔有感而打的,可能有o的偏激有o的無知。不過,當中大意真係我地呢一班十來二十歲o既年青人大部份o既心聲黎嫁!

 
At 23/4/06, Anonymous 匿名 said...

love your entries~

the song... never heard of it before.

Gosh - the lyrics doesn't go with the melody.. the singers ssang it like it's their pop songs... can't feel any 'passion' or 'meaning' in it.....

Agree with you that it's hard for us "HK" ppl to suddenly accept and "love" China... and 'bombing' us with songs like that is just like brainwashing.

 

發佈留言

<< Home