17 3月 2006

九鐵鬧劇

一場反智到極點的九鐵鬧劇,總算暫時落幕。

平心而論,田二少那種不可一世的打救世人心態又真係要不得,但以黎先生為首既九鐵高層亦離譜得可怕,所以最終大家一鑊熟既結果都不算意外。

我反而覺得呢場鬧劇其實正正反映出咱們根深柢固既傳統思想:欺君犯上既叛徒必不得好死,要麼人頭落地,要麼就放逐邊彊,永無例外,而且聽聞以黎先生呢位數佬既性格,根本唔會夠guts搞壇大龍鳳出黎,呢鋪睇怕都有高人背後發功,指指點點,看來好戲還在後頭。另外亦不得不對一字排開個廿件押錯寶既九鐵總經理高舉姆指,佢地充分演繹出何謂義氣仔女既"哂馬精神",如果佢地好似林海峰話齌,一個二個"咩丫!咩丫!"咁樣嗌埋出黎,應該更有效果。

都係記者朋友K說得對:一個人越在高位,智商就會越低。

哈哈哈,真係喜有此理,此有喜理丫。

6 Comments:

At 17/3/06, Blogger Elaine said...

成班人,好似幼稚園學生咁o係度玩泥沙 ── 「我唔侵你玩呀,走開呀!」

 
At 18/3/06, Blogger 芒姐 said...

我覺得成件事簡直係一個笑話, 分分鍾好睇過惹笑劇"難兄難弟"...無錯田二少可能係威慣寸慣, 唔得人歡心...但係o個堆高層就更加趣緻, 拉隊晒馬以為自己好有義氣好架勢, 仲聲大大荒死人唔知佢o地食飽飯無o野做, 依家落得如此下場令人少不免有d心涼!

 
At 18/3/06, Anonymous 匿名 said...

跟昨晚「鐵血保鏢」劇情甚為相似。-___-"

 
At 19/3/06, Anonymous 匿名 said...

係到搞小圈子喔!
以前我相信只有小學生還有初中的學生才會!!
想不到連總經理都懂呀!

 
At 20/3/06, Anonymous 匿名 said...

嗰班高層簡直離譜,佢哋咁嘅質素點管人呀? 一間咁大嘅機構竟然可以咁冇制度,俾地鐵吞併埋佢睇怕都係遲早嘅事

 
At 21/3/06, Anonymous 匿名 said...

2006年03月17日
九 鐵 事 變 的 深 層 鬥 爭 陶傑


九 鐵 政 變 鬧 劇 告 一 段 落 。 此 役 表 面 是 九 鐵 公 營 機 構 的 「 改 革 派 」 和 「 保 守 派 」 行 政 管 理 之 爭 , 深 層 卻 是 特 區 「 太 子 黨 」 與 「 港 英 餘 孽 」 的 一 場 政 治 戰 。 「 太 子 黨 」 雖 以 田 北 辰 孤 軍 為 標 記 , 幕 後 則 由 其 兄 田 北 俊 「 教 路 」 , 「 田 二 少 」 為 「 田 少 」 乃 至 自 由 黨 之 代 理 人 ; 九 鐵 高 層 雖 以 署 理 行 政 總 裁 黎 文 熹 為 首 , 卻 是 殖 民 地 官 僚 集 團 之 譁 變 , 幕 後 得 「 港 英 餘 孽 」 前 資 深 人 物 楊 啟 彥 打 氣 支 持 , 其 「 影 子 精 神 大 老 闆 」 不 是 別 人 , 正 是 曾 蔭 權 。
以 黎 文 熹 為 首 的 九 鐵 高 層 , 正 是 看 準 此 一 形 勢 , 方 始 孤 注 一 擲 發 動 兵 變 , 一 心 以 為 曾 蔭 權 必 將 借 東 風 , 乘 勢 把 田 北 辰 拉 下 馬 , 敲 山 震 虎 , 打 擊 其 幕 後 勢 力 自 由 黨 。
然 而 「 黎 黨 」 姿 態 富 於 侵 略 性 , 「 政 變 」 轟 動 全 港 , 田 北 辰 以 退 為 進 , 反 客 為 主 , 得 到 民 意 同 情 。
曾 蔭 權 剛 從 北 京 回 來 , 中 國 口 口 聲 聲 「 穩 定 和 諧 」 , 曾 蔭 權 豈 敢 明 目 張 膽 站 出 來 成 為 「 黎 黨 」 、 也 就 是 公 務 員 勢 力 的 守 護 神 ? 這 一 手 「 玩 大 」 , 只 有 權 充 和 事 佬 , 挽 留 田 二 少 , 責 備 政 變 勢 力 , 曾 某 連 任 壓 倒 一 切 , 難 以 偏 袒 「 黎 黨 」 。
如 此 則 田 二 少 戰 略 成 功 , 以 勝 利 者 姿 態 , 大 搖 大 擺 返 回 九 鐵 , 下 一 步 關 門 打 狗 , 平 叛 除 亂 黨 , 曾 蔭 權 再 也 管 不 。

「 九 鐵 事 變 」 , 是 曾 蔭 權 當 政 後 第 一 場 重 大 的 香 港 政 治 鬥 爭 , 田 北 辰 也 顯 示 了 一 點 「 政 治 家 」 手 腕 , 反 是 「 煲 呔 」 措 手 不 及 。 如 果 曾 蔭 權 借 「 九 鐵 裂 縫 」 事 件 一 露 「 政 治 家 」 本 色 , 不 但 打 擊 「 董 班 子 餘 孽 」 廖 秀 冬 , 也 一 石 二 鳥 找 田 北 辰 的 碴 子 , 則 此 事 理 應 由 第 三 者 有 力 人 士 先 與 「 黎 黨 」 縝 密 接 頭 部 署 以 應 外 合 。 然 而 事 發 前 曾 某 不 知 情 , 「 黎 黨 」 盲 動 , 火 力 過 猛 , 田 二 少 絕 地 反 攻 , 曾 蔭 權 雖 可 力 保 不 失 , 但 「 太 子 黨 」 經 此 一 役 , 聲 勢 大 振 。
特 區 反 曾 勢 力 , 將 如 何 利 用 此 一 事 件 化 為 下 一 回 合 抗 曾 之 政 治 彈 藥 , 甚 或 與 「 田 家 軍 」 結 盟 , 則 尚 待 觀 察 。
由 此 可 見 , 九 鐵 風 波 豈 是 一 宗 「 經 濟 民 生 」 的 糾 紛 , 實 是 一 場 政 治 鬥 爭 的 前 哨 代 理 戰 。 如 果 曾 蔭 權 能 從 老 毛 身 上 學 一 點 經 驗 , 則 「 田 二 少 」 為 文 革 時 的 北 京 市 委 彭 真 集 團 , 「 黎 黨 」 即 為 王 力 、 關 鋒 、 戚 本 禹 之 「 五 一 六 兵 團 」 。 當 年 彭 真 被 鬥 倒 , 劉 少 奇 也 被 揪 鬥 , 老 毛 鳥 盡 弓 藏 , 「 五 一 六 兵 團 」 即 打 成 亂 黨 而 被 捕 , 成 為 政 治 犧 牲 品 。 曾 蔭 權 只 當 了 個 「 和 事 佬 」 , 功 力 未 逮 當 年 心 狠 手 辣 的 毛 澤 東 , 反 遭 田 北 俊 幕 後 將 了 一 軍 。 這 一 切 , 中 方 不 聲 不 響 , 自 然 都 看 在 眼 。



2006年03月19日
星 期 天 休 息 : 九 鐵 鬧 劇 的 深 層 文 化 錯 配


九 鐵 事 件 , 本 來 是 一 場 辦 公 室 政 治 , 卻 升 級 為 社 會 大 風 暴 。 華 文 傳 媒 紛 紛 以 中 國 宮 廷 歷 史 的 情 緒 解 讀 , 成 王 敗 寇 , 初 而 頌 揚 黎 文 熹 等 為 「 六 壯 士 」 , 繼 而 又 貶 二 十 名 召 開 記 者 會 的 高 層 人 員 為 「 亂 臣 賊 子 」 , 其 中 並 無 理 性 的 標 準 。 曾 蔭 權 以 「 天 子 」 之 尊 , 平 定 「 兵 變 」 , 嚴 懲 「 亂 黨 」 , 則 輿 論 一 片 「 痛 快 」 之 聲 , 看 見 此 等 報 道 , 令 人 不 知 是 身 處 清 末 北 京 的 宣 武 門 外 大 街 , 還 是 二 十 一 世 紀 的 所 謂 「 亞 洲 國 際 都 市 」 。
即 使 由 中 國 的 邏 輯 來 看 : 中 國 人 性 格 柔 弱 溫 馴 , 對 於 強 權 暴 政 有 超 級 的 承 受 力 , 不 到 活 不 下 去 的 程 度 , 決 不 會 「 起 兵 造 反 」 。 二 ○ ○ 三 年 七 月 一 日 香 港 五 十 萬 市 民 大 遊 行 反 董 , 是 因 為 日 子 已 經 被 董 政 權 搞 得 過 不 下 去 。 九 鐵 的 「 雙 黎 亂 黨 」 , 人 人 都 有 高 薪 厚 職 , 如 果 不 是 憤 怨 難 當 , 豈 敢 膽 大 包 天 ? 即 使 「 誅 亂 黨 」 而 梟 首 示 眾 , 九 鐵 的 問 題 還 是 沒 有 解 決 , 中 國 人 內 訌 , 最 終 由 一 個 超 級 英 殖 舊 電 池 、 洋 人 詹 伯 樂 來 收 拾 殘 局 , 特 區 「 愛 國 」 民 族 主 義 分 子 , 亦 如 臉 上 給 搧 了 一 巴 掌 , 而 這 正 是 一 台 戲 最 滑 稽 的 高 潮 。
九 鐵 風 波 , 本 來 是 自 命 「 西 方 管 理 文 化 作 風 」 的 田 北 辰 的 強 悍 人 格 與 九 鐵 行 政 官 僚 集 團 的 衝 突 。 在 政 治 管 理 學 當 中 , 個 人 性 格 ( Personality ) 對 大 局 的 影 響 是 關 鍵 的 一 環 。 在 美 國 外 交 史 上 , 甘 迺 迪 世 家 公 子 的 驕 橫 性 格 , 憑 直 覺 和 衝 動 而 愛 豪 賭 , 在 任 內 釀 出 了 豬 玀 灣 入 侵 和 古 巴 飛 彈 危 機 , 政 府 官 僚 側 目 , 國 會 譁 然 。 甘 迺 迪 被 刺 之 後 , 繼 任 人 約 翰 遜 缺 乏 安 全 感 , 把 一 場 越 戰 「 個 人 化 」 , 視 越 戰 為 他 自 己 的 戰 爭 , 美 軍 為 自 己 的 兒 女 , 越 共 頭 目 胡 志 明 為 他 個 人 的 仇 敵 , 最 後 充 滿 憂 傷 , 黯 然 下 台 。 這 些 獨 特 的 領 袖 性 格 , 導 致 美 國 外 交 決 策 像 過 山 車 一 樣 起 伏 跌 宕 , 刺 激 萬 分 , 以 尼 克 遜 和 基 辛 格 為 高 潮 , 美 國 人 受 夠 了 , 一 個 平 庸 的 卡 特 過 渡 , 自 列 根 以 後 , 美 國 重 新 走 上 精 英 治 國 的 正 軌 。

田 北 辰 當 然 不 是 美 國 總 統 那 一 級 的 強 人 領 袖 , 但 出 身 紗 廠 製 衣 , 其 「 領 導 才 能 」 必 然 是 「 微 觀 管 理 風 格 」 。 製 衣 是 一 項 實 業 , 從 接 定 單 到 運 貨 , 其 中 環 節 繁 複 , 一 件 襯 衣 的 鈕 扣 旁 的 一 排 線 口 , 到 底 逢 幾 針 , 買 家 往 往 都 有 清 晰 的 規 定 , 老 闆 往 往 要 親 自 主 持 品 質 檢 控 。 五 十 年 代 崛 起 的 香 港 紡 織 製 衣 商 , 正 是 微 觀 管 理 的 實 業 家 , 他 們 是 舊 上 海 時 代 最 早 懂 得 西 方 合 約 精 神 的 中 國 商 賈 , 謹 小 究 微 , 洗 脫 「 差 不 多 先 生 」 作 風 , 田 北 辰 當 了 九 鐵 主 席 , 把 九 鐵 誤 點 上 報 問 責 的 時 間 從 二 十 分 鐘 縮 短 到 七 分 鐘 , 正 是 以 製 衣 業 的 針 眉 線 目 來 管 理 九 鐵 這 樣 一 家 重 機 械 運 輸 工 業 的 龐 大 公 營 機 構 , 在 九 鐵 行 政 官 僚 眼 中 , 外 行 領 導 內 行 , 田 北 辰 卻 又 以 七 分 公 子 驕 氣 、 三 分 「 鬼 佬 作 風 」 強 硬 對 抗 , 不 講 中 國 儒 家 文 化 的 「 和 諧 」 之 道 , 又 豈 會 不 砸 鍋 翻 車 ?
九 鐵 的 車 廂 的 組 件 出 現 裂 痕 , 不 是 誰 的 錯 , 問 題 出 在 車 廂 是 從 英 國 訂 造 , 正 如 把 英 式 議 會 民 主 移 植 中 國 小 農 社 會 必 定 出 現 的 「 橘 越 淮 而 枳 」 的 水 土 紊 亂 錯 配 。 憑 常 識 即 可 判 斷 : 倫 敦 佔 地 廣 闊 , 兩 個 車 站 之 間 相 距 遙 遠 , 列 車 從 甲 站 甫 一 開 動 , 全 速 行 駛 , 動 不 動 要 經 歷 十 多 分 鐘 的 旅 程 方 慢 煞 車 抵 達 乙 站 ; 香 港 新 界 「 發 展 」 了 許 多 星 城 市 : 沙 田 、 大 圍 、 火 炭 等 站 之 間 , 相 距 甚 短 , 火 車 剛 開 , 旋 踵 又 要 慢 煞 車 進 下 一 站 , 機 器 一 弛 一 張 , 緊 縮 ( compression ) 頻 仍 , 機 械 金 屬 又 豈 會 不 消 耗 磨 損 ? 特 區 政 府 在 向 英 國 訂 造 車 廂 之 際 , 早 應 向 英 方 生 產 商 列 明 九 龍 新 界 車 站 路 線 地 理 的 特 殊 「 國 情 」 , 要 求 英 國 工 程 師 為 新 界 星 市 鎮 的 密 集 鐵 路 線 訂 造 特 殊 的 車 廂 機 械 部 件 , 並 在 合 同 中 訂 明 , 檢 查 維 修 , 由 英 國 方 面 長 期 包 辦 負 責 。
把 本 來 用 於 英 倫 地 理 的 列 車 硬 件 , 用 於 鐵 路 短 、 車 站 多 、 人 口 稠 密 的 新 界 , 其 技 術 謬 誤 , 尤 甚 於 把 一 個 假 洋 鬼 子 大 少 爺 空 降 九 鐵 當 主 席 來 領 導 一 批 殖 民 地 行 政 官 僚 , 亦 正 如 以 普 通 法 立 命 的 香 港 , 其 所 謂 基 本 法 之 最 終 解 釋 , 最 終 受 制 於 一 個 秦 始 皇 集 權 精 神 的 家 長 中 國 。 這 樣 的 錯 配 , 大 大 小 小 , 中 國 自 清 末 洋 務 運 動 以 來 , 見 得 多 了 , 多 添 一 宗 九 鐵 的 鬧 劇 又 何 妨 ?

 

發佈留言

<< Home